کلنگ‌زنی سورتینگ مرکبات در سوادکوه‌شمالی/ ظرفیت 500 تنی

کلنگ‌زنی سورتینگ مرکبات در سوادکوه‌شمالی/ ظرفیت 500 تنی

مدیر جهاد کشاورزی‌ سوادکوه‌شمالی از کلنگ‌زنی واحد سورتینگ و بسته‌بندی میوه و مرکبات با ظرفیت 500 تن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان سوادکوه شمالی: قاسم حکمت‌شعار گفت: در سومین روز دهه مبارک فجر با حضور مرادیان نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه، مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان، مسوولین ادارت و نهادها و مردم انقلابی شهرستان سوادکوه‌شمالی، مراسم کلنگ‌زنی احداث سورتینگ 500 تنی مرکبات در روستای ایوک این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی بیان کرد: سورتینگ مقدمه‌ای برای بسته‌بندی محصول کشاورزی است، ضمن اینکه در بازارهای میوه و تره‌بار جوامع مدرن، به طور تقریبی تمامی میوه‌ها و سبزی‌ها به صورت سورت و لیبل‌گذاری شده عرضه می‌شوند و این امر سبب تشخیص آسان‌تر کیفیت محصول توسط مشتری شده و توزیع و عرضه منظم‌تری را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: امسال 35 هزار تن محصولات باغی در هزار و 970 هکتار اراضی باغی این شهرستان تولید شد که بیشترین میزان تولید این محصولات مربوط به مرکبات در هزار و 470 هکتار است.

این مسوول تصریح کرد: با توجه به اینکه هر ساله سطح اراضی باغی شهرستان به صورت خود اجرایی و نیز با حمایت سازمان جهاد کشاورزی در قالب پروژه های باغبانی رو به افزایش است و میزان تولید محصولات باغی در سال های آتی افزایش خواهد یافت، نیاز به واحدهای سورتینگ و بسته‌بندی این محصولات افزایش می یابد.

وی افزود: در حال حاضر چهار واحد سورتینگ در روستاهای ایوک، کتی‌لته و نوآباد این شهرستان وجود دارد که سال گذشته 17 تن شلیل و 40 تن مرکبات به مقصد عراق صادر شد اما امسال به دلیل برخی مشکلات گمرکی میزان صادرات کاهش یافت و امید است با رفع موانع و مشکلات موجود بحث صادرات محصولات باغی افزایش یابد.

اخبار مرتبط

صادرات مرکبات مازندران در یکسال اخیر از پنج هزار تُن به ۷۰ هزار تُن افزایش یافت

15 هزار تن کیوی و مرکبات از گمرکات مازندران صادر شد

توسعه صادرات مرکبات نیازمند کشتی های کانتینری است

0 نظر

ارسال نظر

capcha